10 Aralık 2010 Cuma

Bodrum Yahşi Eğitim Uygulama Okulu ve İş Eğitim Merkezi’de Neler Oluyor? Ya da Okul Müdürleri İle Öğretmenler Arasındaki Sorunlar Nasıl Çözülür? 2


Bodrum’da sürülen öğretmenlerin sayısı artmıştır diyoruz. Neden böyle olmaktadır? Bunu Yahşi Eğitim Uygulama Okulu ve İş Eğitim Merkez üzerinden ele alabiliriz:
Üyelerimizden aldığımız bilgiye göre, sekiz aydır Yahşi Eğitim Uygulama Okulu ve İş Eğitim Merkezi’nde müdürle öğretmenler arasında sorunlar yaşanıyor. Bize göre sorunun kaynağı okul müdürü. Bunu nereden çıkarıyoruz. Çünkü önceki müdür zamanındada okulda sorun yok. Yeni müdürün gelmesiyle birlikte sorunlar çığ gibi büyüyor.
Bu sorunların nasıl çözülmesi gerekiyor?
a) Soruna yol açan neden, okul müdürünün konuşma ve ikna kabiliyetinin olmaması. Müdür, öğretmenleri azarlayarak konuşuyor, ağza alınmayacak sözler sarf ediyor.
Sayın okul müdürü öncelikle konuşmasına dikkat etmelidir. Sorun ne olursa olsun, nezaket sınırları içinde, konuşarak çözüm yolu aramaktan vazgeçmemelidir. Aynı şeyi öğretmenler de yapmalıdır. Taraflar, sorunlara serinkanlılıkla yaklaşmayı öğrenmelidir.
b) Müdür, ben müdürüm istediğimi yaparım, dememelidir. Norm fazlası öğretmen mi var okulda, fazla öğretmenleri İlçe’ye bildirmen gerekir. Ben güçlüyüm, bana bir şey olmaz dersen hata yapmış olursun. Norm fazlası olduklarında istediğim öğretmeni ilgili kuruma bildirir, istemediğini bildirmezsen okulda huzur kalmaz.
c) Evet, müdürsün ama okulu milli eğitimin kuralları içinde yöneteceksin. Herhangi bir sendikanın üyesi olabilirsin ancak sendikalı öğretmenler arasında ayırım yapmayacaksın. Bu bütün müdürler için geçerlidir. Öğretmenler arasında ayırım yaparsan bu saklı kalmaz, huzursuzluk olarak karşına çıkar. Bodrum Milli Eğitimim Müdürlüğü’nün önemli sorunlarından biri de budur: Öğretmenler ve müdürler arasında taraf tutulmaktadır.
d) Bir diğer konu herkesin memur olduğudur. Müdür olunca bir şey olmadığıdır. Okul müdürleri öğretmenleri küçümsememelidir. Öğretmenin konuşmasına, eleştiri yapmasına izin verilmelidir. İyi müdür eleştirilere kızmaz. Eleştiri, yönetici konumdakileri geliştirir.
e) Söz konusu müdür, öğretmenlerle olduğu gibi müdür yardımcısıyla da kavgalıdır. Anlaşamadığı bazı öğretmenler sendikamızın üyesidir. Yalnız üyelerimizle değil, başka öğretmenlerle de anlaşamamaktadır. Bir okul müdürünün en önemli görevi, öncelikle, okulunda huzurlu bir çalışma ortamı yaratmaktır. Bunun için uzlaşmacı bir kişiliğe sahip olmak gerekir. Uzlaşmayı bilen insani değerlere, farklı düşüncelere, farklı yaklaşımlara değer verir. Konuşmaktan, tartışmaktan kaçınmaz. Kültürlü insan, her tartışmadan yeni bir şey öğren insandır.
 f) Bir müdürün, bir öğretmenle iyi anlaşması için aynı görüşten ya da sendikadan olması gerekmez. Medeni insan, aynı fikri paylaşmasa bile  başkalarıyla sorunsuz, uzlaşma içinde yaşamayı bilebilen insandır.
g) Adı geçen okulun müdürü, sendikamız üyesi öğretmenle anlaşamadığında, suçlu da olsa, suçu kendinde görmemektedir. Düşünmektedir ki, Bodrum Milli Eğitim Müdürlüğü sendikamız üyelerini sevmemektedir. Sürülmelerini keyifle izlemektedir. Müdür, bu yüzden rahattır. Yarın soruşturma başladığında muhakkikler kendisinden yana olacaktır. Müdür müdürü korur. Öğretmeni suçlamak ve yerinden etmek, sürmek daha kolaydır. Bodrum’da böyle bir akışkanlık vardır. Bir öğretmen müdürle mi atıştı; müdürü koru, öğretmeni sür gitsin.
h) Adı geçen müdür, yalnızca üyemiz olan sendikalı öğretmenlerle değil, başka öğretmenlerle de geçinememektedir. Bu müdür, her dediğine olur diyen öğretmenlerle sorun yaşamamaktadır. Böyle öğretmenleri kendine yandaş kabul etmektedir. Bu öğretmenler, müdürün uygulamalarından şikayetçi olmuyor. Her şeye olur diyen öğretmenler bunlar. Müdür bu öğretmenleri kendisine kalkan yapıyor. Bu şekilde, diğer öğretmenlere vermeye çalıştığı mesaj şu: Benimle anlaşırsanız siz de rahat edersiniz, angarya işlerden kurtulursunuz. Ders programınızı istediğiniz gibi yaparım. Ücret alınacak işleri size, ayak işlerini diğerlerine veririm. Ben müdürüm. Okulda en önemli kişi benim. Bana tabi öğretmenlersiniz. Kendinizi bir şey sanıp bana kafa kaldırmayın. Kaldırırsanız ne mi olur? Sürülürsünüz.
Doğru. Müdürlerle arası açılan öğretmenler sürülüyor. Sürülen beş üyemiz bunu kanıtı.
Sonuç:
İlçemiz okullarında huzur isteniyorsa, Milli Eğitim Müdürlüğü tüm okul müdürlerine ve sendikalara karşı aynı uzaklıkta durmalıdır. Bodrum İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü bu tavrı sergilememektedir. Makamdan alınan güçle, bir sendikaya üye toplamak, başka sendikadan üye çıkarmaya çalışmak yanlıştır.  
Hiçbir müdür ya da öğretmen siyasi görüşüne ya da sendikasına bakılarak farklı muamelelere tabi tutulmamalıdır. Okul müdürleri, öğretmenler arasında, ilçe milli eğitim müdürlüğü, müdürler arasında ayrım yapmamalıdır.
Saygı karşılıklıdır. Herkese saygı gösteren herkesten saygı görür. Yönetenler, hatır gönül dinlemeden haklının yanında olmalıdır. Hatırlının yanında olmak ilçemizde huzur bırakmamıştır. Bodrum’daki huzursuzluğun en önemli nedeni budur: Hatır gönül dayanışması içinde idarecilik yapmak sorunları artırmaktadır.
 Eğitim Sen Bodrum Temsilciliği

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder